top of page
  • תמונת הסופר/תקרן הרטמן

שיווק וכתיבה שיווקית למטפלים - כמות או איכות?


הי ואוגוסט קריר לכם, אני רוצה לפתוח בשאלה שהיא הטריגר לכתיבת הפוסט הזה:

מה יותר חשוב בשיווק: כמות או איכות?

רוב המטפלים שאני מכירה יאמרו חד משמעית - איכות. איך אפשר להתלבט בכלל? ברור שאיכות!

יש שיעזו ויאמרו - גם וגם. אבל איכות תמיד לוקחת, תמיד נראית לנו הכי חשובה.

בלי איכות זה לא אותנטי, לא מקצועי, לא מעמיק, לא נותן ערך, כמות בלי איכות זה "רק עושה רעש" כמו שאמר לי לקוח השבוע.

ואנחנו כמטפלים לא בענין של לעשות מלא רעש, לא בענין של לפרסם הרבה, לדבר הרבה, לכתוב הרבה. אז ברור שאיכות.

זהו שלא בהכרח.

זהו שרגע, בואו נעצור לחשוב על זה, נעמיק בזה.

בפוסט היום אני רוצה לקרוא תיגר על ההנחה שאיכות חשובה יותר מהכל.

אני רוצה לספר לכם עד כמה הכמות הכרחית וחשובה לא פחות.

כמות לעומת איכות - כה אמר גארי ויינרצ'וק

כל הפוסט הזה התחיל בכלל בפוסט אינסטגרם קצרצר של שאלה ותשובה שראיתי בחשבון האינסטגרם של גארי ויינרצ'וק.

קצת על גארי למי שטרם התמכר או סלד: גארי ויינרצ'וק (Gary Vaynerchuk) הוא יזם, משפיען וסוג של גורו לשיווק ברשתות חברתיות. בעיני הוא הרוויח ביושר את כל הטייטלים שלו בזכות תשוקה, עשייה ונקודת מבט חדשנית ומתחדשת על עולם השיווק ועל העידן שלנו בכלל. אני מאוד ממליצה לחפש אותו באינסטגרם, ביוטיוב כדי לטעום טעימות, וגם להאזין לפודקאסט שלו.

אבל נחזור רגע לאותו פוסט קצר שתפס אותי באינסטגרם שלו. גארי נשאל:

"מה יותר חשוב בשיווק - כמות או איכות?"

שימו לב לתשובה שלו, הוא ענה כך:

"אתה צריך את הכמות כדי להגיע לאיכות".

"אתה צריך את הכמות כדי להבין / לגלות מה האיכות שלך ושל המוצר/שירות שלך".

כתיבה שיווקית: לכתוב יותר או לכתוב טוב יותר?

מה יותר חשוב לשיווק שלנו - לכתוב יותר או לכתוב טוב יותר?

התשובה שלי היא: מה שגארי אמר.

אני רוצה לחבר את התשובה של גארי למה שאני עושה עם מטפלים בכתיבה שיווקית ולומר: לכתוב יותר זה בהכרח לכתוב טוב יותר.

כשזה מגיע לכתיבה שיווקית ולכתיבה בכלל העיקרון המנחה שלנו הוא "התרגול משתלם".

תרגול כתיבה ועוד כתיבה מביאים איתם תנועה, השראה, התפתחות והתמקצעות.

לכתוב יותר זה לכתוב איכותי יותר כי תוך כדי כתיבה אתם מתבוננים, משתפרים, כי תוך כדי כתיבה אתם לומדים.

ולא רק בכתיבה, גם בשיווק. לשווק יותר זה לשווק טוב יותר.

כתיבה, וידאו, ביטוי החוצה בכל צורה הם אמצעי נהדר. כשאתם מפרסמים יותר פוסטים אתם לא רק לומדים לכתוב יותר טוב, אתם גם לומדים לשווק את עצמכם יותר טוב.

ככל שתכתבו ותפרסמו יותר תקבלו הזדמנות לשייף, לדייק, לזקק את המסר השיווקי שלכם, תלמדו גם להכיר טוב יותר את קהל היעד של הקליניקה, הקורסים והסדנאות שלכם.

וזה מתחבר למשהו שאני מאמינה בו ומשתדלת להעביר הלאה:

כתיבה מגרה עוד כתיבה,

השראה מביאה עוד השראה,

תנועה מניעה עוד תנועה,

התפתחות בשיווק מביאה התפתחות שלכם ושל הקליניקה דרך השיווק.


בכתיבה שיווקית כמות מביאה לאיכות

חשוב לי לומר שלכתוב יותר זה לא לכתוב יותר למגירה. לכתוב יותר עובד ככל שאנחנו מפרסמים יותר.

לפרסם יותר תכנים: בבלוג, בפייסבוק, בקבוצות, בפרופיל האישי, באינסטגרם, בסטוריז, מאפשר לכם לא רק לכתוב טוב יותר, אלא גם לצאת לעולם יותר בקלות. לתרגל את זה.

עבור הרבה מאיתנו לפרסם יותר זה שיעור לא פשוט. יש לנו פחד טבעי מהחשיפה, כשאנחנו שמים את עצמנו בחוץ, ואומרים שאנחנו טובין, יש לנו גם שיעור בהתמודדות עם פרפקציוניזם שקיים אצל כולנו ומכתיב לנו לא אחת: "אני לא מפרסם עד שזה לא יהיה מושלם", או "עדיף לא לפרסם בכלל מאשר לפרסם פוסט לא מושלם".

הכמות מאפשרת תרגול והתמודדות עם כל זה. מאפשרת למידה והתפתחות. לכן כמות היא בסופו של דבר איכות. הדרך לאיכות עוברת בכמות.

זה לא במקום. זה בא ביחד. זה גם וגם.

הפחד מהצפת יתר בשיווק - פסקה על סגפנות בשיווק למטפלים

בואו נתעכב רגע על נושא הכמות מנקודת המבט הספציפית של מטפלים ושיווק למטפלים.

תראו, רוב המטפלים שאני מכירה ורוב המטפלים שאני עובדת איתם לוקים בפרסום מועט מדי של תכנים, ולא בכתיבת יתר, אז נתחיל מזה.

כמעט כל המטפלים שאני מכירה חוששים ממש מנושא הכמות. חוששים לפרסם "יותר מדי".

"אני לא רוצה להמאיס את עצמי", "אני פוחדת להציף", "זה נשמע לי יותר מדי שיווקי",

"למכור לא מסתדר באתיקה שלי, אני מטפל, לא מוכר בשוק", או "אני לא רוצה להתרברב".

אלו משפטים שאני שומעת די הרבה ממטפלים שמשווקים די מעט.

לא אומרים את זה מטפלים שמשווקים כל יום. אומרים את זה מטפלים שאין להם אתר עדיין, אומרים את זה מטפלים שכותבים בעמוד הפייסבוק שלהם פעם בחודש, אומרים את זה מטפלים שהבלוג שלהם באתר לא התעדכן כבר חודשים.

רוב המטפלים שאני מכירה כולל אותי מפחדים להגזים בשיווק. מפחדים "להציף", מפחדים להיתפס כשהם משווקים או מוכרים שירות יקר ערך, כאילו הם עשו משהו מלוכלך נורא. כאילו לשווק זו מילה גסה.

החשש להגזים ולהימאס על הקהל הוא חשש מוכר, ממש מוכר, והוא מאוד מובן.

שיווק למטפלים הוא בהרבה מובנים שיווק רגיש יותר, מודע יותר. אני לגמרי מסכימה.

כמטפלים אנחנו עוסקים בבריאותם וברווחתם של המטופלים שלנו - בגוף, בנפש. אנחנו מדברים על דברים רגישים (כאב, טראומה, קושי רגשי, מחלה).

בנוסף לכל, אנחנו מוכרים תהליך, אנחנו מציעים מוצר ושירות שמבוססים מאוד על אמון, אתיקה, גבולות ומקצועיות.

אז כן, שיווק למטפלים הוא שיווק קצת אחר, רגיש יותר, מזמין למודעות ונוכחות, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לשווק פחות.

העובדה שאנו מקפידים על אתיקה, מקצועיות ויצירת אמון לא אומרת שבדרך אנחנו צריכים לוותר על ההזדמנות שלנו להישמע, לגדול, להגיע ליותר מטופלים.

זה לא אומר שאנחנו צריכים להצטנע עד כדי כך שאנחנו בכלל לא שם. כמעט לא קיימים.

וזה בהחלט לא אומר שאנחנו צריכים לכתוב ממש מעט או לא לכתוב בכלל.

לשווק זה להרבות טוב בעולם

אני רוצה להציע לכם את נקודת המבט שאני מציעה למטפלים שאני מלווה: לשווק זה להרבות טוב בעולם.

לשווק יותר זה להגיע ליותר מטופלים שזקוקים לשירות שלי.

לשווק ביעילות זה להצליח להגיע למטופלים שזקוקים לטיפול שלי, לליווי, לאיכויות ולשליחות שלי.

כשהשיווק שלי ממוקד יותר וגם נשמע יותר - המטופלים שלי ירוויחו מכך, ובשביל זה כולנו כאן.

כשהפוסטים והתכנים שלי יהיו רבים יותר וטובים יותר אז בהכרח המטופלים שהטיפול שלי הכי מתאים להם יגיעו אלי וחייהם ישתפרו. במקביל, המטופלים שאני לא מתאימה להם לא יגיעו כי הם לא התחברו אולי לתכנים שלי, וזה גם בסדר כי הם יגיעו למטפל אחר שיותר מתאים להם.

ואם נעמיק את נקודת המבט הזו, נאמר גם שהרווחה שלי היא הרווחה של המטופלים שלי.

כשאנחנו מתפתחים בשיווק, בטיפול וכבני אדם - אנחנו מטפלים טובים יותר.

אז לשווק זה להרבות טוב בעולם - וזו תפישת שפע אמיתית שיכולה לאט לאט לתפוס את מקומה של סגפנות וצניעות יתר שיש למטפלים לפעמים.

והנה דוגמא מהשיווק שלי: גם אני בעצמי חווה את הפחד הזה. גם לי נורא קשה ומרעיד את הפופיק לפרסם ולשווק. זה פחות קשה לי ממה שהיה פעם, אבל זה עדיין מאתגר.

לצד הקושי הזה, הרבה פעמים אני שומעת ממטפלים שאני מלווה משפטים כמו: "בכלל לא ידעתי ששירות כמו שלך קיים", או "איפה היית כשרק התחלתי", או "אין מצב שהייתי מצליחה להרים את האתר הזה בלעדייך", בהתחלה לקחתי פידבקים כאלו כמחמאות וזהו, ולא ראיתי את ההקשר לשיווק.

היום אני מבינה שאלו לא רק מחמאות. מחמאה זה משהו שאו שאתה מקבל ומחבק בשמחה או שאתה מדחיק, מתעלם ושם בצד כי קשה לך לקבל.

היום אני מבינה שכל פידבק טוב, שכל מחמאה מלקוח היא תזכורת לשווק. תזכורת לדבר את השירות שלי. מחמאה היא גם שיעור להבין שלדבר את מתנות השירות שלי זה לא רהבתני או יומרני, זה לא פתטי ושיווקי מדי כמו שחלק מהקולות שלי אומרים - זה עוזר לשירות שלי להגיע למי שבאמת זקוק לו. זה טוב עבורי וגם עבור הלקוחות שלי.

עכשיו תחשבו על המטופלים שלכם.

על כל המטופלים והתלמידים שנתרמו, שחייהם השתפרו שמרגישים טוב יותר בגוף, בנפש במערכות היחסים שלהם. המטופלים שלכם שמודים לכם מעומק הלב, שימליצו עליכם באמונה שלמה - הם עיקר השליחות שלכם, ולהגיע לעוד כמוהם זו מטרה נעלה וראויה, זו לא גחמה מלוכלכת או רהבתנית.

בשביל כל זה אנחנו משווקים בכלל מלכתחילה.

לשווק זה לא בושה, לגדול זו לא בושה, להגיד אני טובה במה שאני עושה שוב ושוב, זו לא בושה זו התפתחות וגדילה. במובן הרוחני הרחב לשווק זה להסכים לגדול. להרשות לעצמי לזהור במלואי. להגשים את הייעוד והשליחות שלי.

כמה זה מעט וכמה זה הרבה?

נניח ששכנעתי אתכם ששיווק זה דווקא בסדר, שכדאי לנסות לכתוב ולפרסם יותר.

כמה זה יותר? כמה זה מעט מדי? וכמה זה הרבה מדי?

רוב אנשי השיווק שחיים ונושמים רשתות חברתיות ימליצו לכם לשמור על קצב של 3-4 פוסטים בשבוע. גארי ויינרצ'וק ספציפית ימליץ לכם לכתוב/לפרסם/ לקיים אינטראקציה עם הקהל שלכם מדי יום. הוא גם עושה את זה בעצמו - הוא מפרסם כל יום באינסטגרם, ביוטיוב, בפייסבוק, הוא מעלה פרק של פודקאסט בקצב מסחרר של פעם ביום או פעם ביומיים. אבל בואו נודה שלרובנו זה נשמע קצב בלתי אפשרי, ולרובנו גם אין את צוות העובדים של גארי שיעשה את זה עבורנו.

אז יש המלצה גורפת לפרסם כמה פעמים בשבוע, לקיים אינטראקציה יומיומית עם הקהל - זה לא בהכרח נכון ואפשרי לכולנו. וכאן אני חוזרת למונח שאני מאמינה בו ומקדמת אותו בכל הזדמנות - שיווק מחובר.

שיווק מחובר לקצב שלנו, לחיים שלנו, לעצמנו, לאיכויות ולערכים, לקהל שלנו, לשלב ההתפתחות בו אנו נמצאים - זה בעיקר אומר שאין נוסחה אחת שמתאימה לכולנו.

לא כל המלצה מתאימה לשיווק מטפלים, לא כל המלצה מתאימה לכם ספציפית.

אז אין לי שום אג'נדה שתקומו מחר בבוקר ותעברו מפוסט בחודשיים לפוסט ביום. שתפתחו מיד עם 3 ערוצי שיווק ותפרסמו מלא. זה לא יהיה מחובר - לתהליך, לקצב, לקהל שלכם.

אבל אני מסייגת מיד ואומרת, גם אם אתם לא יכולים /רוצים/חייבים לפרסם 4 פעמים בשבוע, עדיין מומלץ שתשאפו לפרסם יותר.

רוב המטפלים שאני מלווה ופוגשת כותבים מעט ומפרסמים מעט, אז אם אתם גם כאלה אני מלליצה לכם באהבה ובאמונה רבה לכתוב ולפרסם יותר. אני ממליצה להתנסות בזה, לתרגל את זה, להעז לכתוב ולשווק קצת יותר ממה שיש כרגע. ככה מתחילים.

כמה יותר? התשובה תלויה בכם ובקהל שלכם. הכל יחסי.

אם עד היום כתבתם פעם בחודשיים כבר ברור לכם שפעם בחודש או פעם בשבועיים עדיף.

אם עד עכשיו כתבתם פעם בשבוע זה הזמן לבדוק אם יש אפשרות נעימה לכתוב עוד - זה לא חייב להיות באותה פלטפורמה - לכתוב יותר זה גם לכתוב בעוד פלטפורמות. אפשר באינסטגרם, אפשר בבלוג באתר, אפשר לקיים אינטראקציה בקבוצות (זה שקול מבחינתי לכתיבה ושיווק אחרים).

ולכתוב זה לא רק לכתוב - לצלם את עצמכם, להקליט את עצמכם, להסריט, מה שבא לכם. לבטא את מה שאתם עושים, לקיים אינטראקציה, להעמיק הכרויות, הכל.

איך תדעו שהגזמתם? אני מוכנה להמר שלא תגזימו…

ואם בכל זאת אתם לא בטוחים - תבדקו בגוף, תבדקו מה שלומכם, תבדקו איך זה עבורכם תוך כדי תנועה. וגם אם כן - אם הגזמתם נניח, אני מבטיחה שאתם תגדלו ותלמדו גם מזה.

מכל טקסט ופרסום אנחנו לומדים ומשתפרים - בעיקר מאלו שלא עובדים.

תכתבו יותר, תשווקו קצת יותר - תעשו את זה בקצב ובדרך שלכם.

ומה עם האיכות? איך שומרים על איכות כשמגבירים את הכמות?

כשאנחנו מגבירים את הכמות אנחנו לא מוותרים על האיכות. אנחנו כמובן לא שמים את האיכות לגמרי בצד.

כמות זה לא במקום איכות, זה ביחד. זה גם וגם.

איך שומרים על האיכות כשמגבירים את הכמות בשיווק?

איך מיישמים כמות לצד איכות? בתור התחלה זה אומר שלא נכתוב רק בשביל לפרסם.

אם אין משהו שהוא משמעותי (לי) להגיד, אני לא אפרסם בכח.

כמות לצד איכות פירושה שנכתוב ונפרסם יותר, שנעז יותר, אבל על האיכות לא נתפשר.


איך דואגים לזה? משקיעים בתכנים ובשיווק שלנו:

- מגדירים ולומדים את הקהלי היעד שלנו, חוקרים ומכירים לעומק את המטופלים שלנו

- משקיעים באיסוף ובריינסטורמינג לרעיונות כתיבה

- משקיעים בתכנון קדימה ופיתוח תכנים (על פני זמן ובהתאם לערוצים השונים)

- בודקים אחורה מה עבד ומה פחות, מה הערך שנתתי, מה הערך שהקהל מבקש, מה נגע?

- בודקים פנימה - מה שלומי? מה מעסיק אותי בימים אלו בקליניקה ובחיים - שם תמיד נמצאים הרעיונות הכי אותנטיים ונהדרים לכתיבה

- מרחיבים ערוצי שיווק: בודקים (בצורה מחוברת וקשובה) אילו פלטפורמות או ערוצי שיווק טרם ניסינו ומרגיש לנו שאפשר להתחיל לנסות (ניוזלטר, אינסטגרם, סטוריז, פודקאסט, קהילה משלכם, ועוד)

- משקיעים בשיפור הכתיבה השיווקית, במיקוד המסרים

- לומדים שיווק ומשקיעים בייעול השיווק

- לוקחים ליווי ותמיכה כשצריך לכל אחד מהסעיפים שדיברנו עליהם עכשיו (זה החלק שבו אתם מתקשרים אלי, למשל)

- לומדים להסתכל על השיווק מנקודת מבט רחבה: כתהליך התפתחותי (מיד הסבר)

שיווק כתהליך התפתחותי - להסתכל על השיווק במבט רחב ועמוק

בשורה התחתונה: אתם מכירים את הטיפול והשירות שלכם הכי טוב, אתם מכירים את עצמכם ואת קהל היעד שלכם הכי טוב. השיווק הזה הוא שלכם.

כדי לשפר גם את הכמות וגם את האיכות אתם צריכים להסתכל על תהליך השיווק כולו מנקודת מבט מעמיקה ורחבה.

להתבונן על השלב בו אתם נמצאים (ומה השלב הבא), על הרגלי השיווק שלכם, על הרגלי הכתיבה ופרסום התכנים (בין אם בכתיבה או בדיבור, במאמר או בוובינר או בסטוריז).

אם תתרגלו לחשוב על השיווק שלכם כתהליך, כהזדמנות להתפתחות - כמות ואיכות ישתלבו בצורה הרמונית ומחוברת, ויקדמו אתכם ממש.

הנה כמה שאלות הכוונה לשיפור הכמות והאיכות בשיווק ובכתיבה שיווקית למטפלים

רוב הסיכויים שאתם כבר יודעים מה צריך לשפר, ואיפה כדאי שתכתבו או תפרסמו יותר.

הנה כמה שאלות שיכולות למקד אתכם עוד קצת:

- האם הכמות הקיימת מספקת אותך? האם את.ה מפרסמ.ת מספיק לתחושתך?

- כמה "יותר" היית רוצה לכתוב? לפרסם?

- מה ירגיש (נכון להיום) כמו יעד הגיוני ונעים בבטן?

- באיזו פלטפורמה היית רוצה לפרסם יותר תכנים? בבלוג, באתר, בעמוד הפייסבוק, באינסטגרם? בסטוריז, בפודקאסט, בקבוצות?

- באיזה פורמט היית רוצה לשווק יותר? בכתיבה, בדיבור, בסטוריז ופוסטים קצרים או בוובינר ארוך? במאמר, בהרצאה? אולי בפודקאסט?

- מה יתמוך בך? איזו עזרה מבחוץ תקדם את השיווק שלך?

לקבל תמיכה וליווי - לקדם את תהליך השיווק

בסופו של יום אנחנו מטפלים, אנחנו טובים בלטפל, אנחנו לא תמיד טובים בלכתוב או לשווק או לעשות סדר, לנתח קהלי יעד או לפתח תכנים.

כמטפלים אנחנו גם כל כך מושקעים בקליניקה ובטיפול שלפעמים אין לנו זמן לשווק.

אבל - כמטפלים אנחנו גם יודעים שלבקש עזרה ותמיכה זה מזמן לא בושה.

זה מקדם אותנו בגוף ובנפש - וגם בשיווק.

כמות ואיכות בשיווק זה גם לדעת איפה אני טוב ואיפה פחות. זה גם לקבל ליווי מדויק במקומות בהם אני צריכה עוד להשתפר, זה לקבל ייעוץ, ליווי, לקחת קורס, לעשות מסגרת ואפשרות להשתפר.

אני אתן עוד דוגמא מהשיווק שלי: אני אוהבת לכתוב, אני יודעת לכתוב, אני כותבת מגיל מאוד צעיר, כתבתי וערכתי בכל משרה שעבדתי בה אי פעם, אבל כשישבתי לכתוב את האתר שלי נתקעתי.

הייתי צריכה תכנית, הייתי צריכה מסגרת, הייתי צריכה שיפרקו לי את זה לצעדים, אני יודעת לעשות את זה כל זה עבור אחרים אבל הייתי צריכה יד, ליווי תומך, עין טובה שתקרא את התכנים שלי ותדייק איתי.

כי לכתוב לעצמי שונה כל כך מלכתוב למישהו אחר, ולשווק את עצמי זה תמיד מאתגר יותר.

מעבר לכל, הייתי צריכה שילוו אותי לאורך התהליך כדי שלא אדחיין את זה שוב (כי החיים עצמם תמיד מספיק עמוסים), ולכן במשך השנה הזו שתכננתי ובניתי וכתבתי את האתר שלי לקחתי ליווי שיווקי חודשי צמוד של פולינה שטרן-שלמה המופלאה, וזה היה מושלם. זה גרם לאתר לקרות באמת, להיוולד. וזה היה יעיל, מדויק ונהדר עבורי.

אז אני מסכמת וממליצה בחום: תשאלו - איפה אני זקוק לעזרה? איזו עזרה תקדם את השיווק שלי? איזה סוג של ליווי יוציא ממני את המיטב? מה אני צריך כרגע בשלב בו אני נמצאת או נמצא?

מה אתם לוקחים מהפוסט הזה?

המטרה שלי בפוסט הזה היתה לעודד אתכם לכתוב יותר, לעודד אתכם לפרסם עוד תכנים. להאמין בכמות וגם באיכות.

ויש גם את האג'נדה הלא סמויה להציע לכם את נקודת המבט שאומרת שלשווק יותר זה נהדר - גם לכם, גם למטופלים שלכם.

אשמח לשמוע - האם אתם משווקים הרבה או מעט?

מה לקחתם מהפוסט? מה נגע בכם? גם אם זה דבר אחד קטן, עבורי זה מספיק.

ספרו לי...



345 צפיות

הרשמה לרשימת תפוצה

מזמינה אותך להישאר בקשר ולהצטרף לרשימת התפוצה שלי
לקבלת עדכונים על אירועים, השקות, מפגשי שירה, תהליכי כתיבה וסדנאות כתיבה והתמקדות.
פה ושם אשלח הרהור, שיר או פוסט - תלוי מה יעלה בשדה הרחב של החיים והשירה.
בכל מקרה, מבטיחה לשמור על תדירות הולמת ושפויה, ומקווה שהמייל ממני יהיה כמו משאב של מילים טובות.

bottom of page